Zadania dydaktyczno -wychowawcze na miesiąc październik - Zapoznanie dzieci z bogactwem roślin jesienną porą: drzewa ich owoce, warzywa w ogrodzie. Jesienne prace ludzi w sadzie, ogrodzie i na polu. Wartości odżywcze warzyw i owoców.
| JARZĘBINA
Już lato odeszło i kwiaty przekwitły, a jeszcze coś w polu się mieni, To w polu i w lesie czerwienią się, spójrzcie korale, korale jesieni.
Idzie lasem pani jesień, jarzębinę w koszu niesie. Daj korali nam troszeczkę, nawleczemy na niteczkę.
Włożymy korale, korale czerwone i biegać będziemy po lesie. Będziemy śpiewali piosenkę jesienną, niech echo daleko ją niesie. |
Złoty liść" Klon ma złote liście, świecą się ogniście, jesion ma brązowe, zgubił ich połowę, dęby się czerwienią, pół na pół z zielenią.
Olcha - żółto - siwa, wiatr jej liście zrywa, miesza je z innymi, pędzi het! po ziemi; z najładniejszych liści cały las oczyści.
| |
| Z wielkim koszem idzie jesień po lesie. Co w tym koszu Pani Jesień nam niesie?
Kurki, rydze i maślaki, borowiki i kozaki, pozbieramy dziś.
Poszukamy żółtych kurek pod sosną. Nad potokiem smaczne rydze nam rosną.
Kurki, rydze i maślaki, borowiki i kozaki, pozbieramy dziś.
Muchomora ominiemy z daleka. Niech muchomor na złe muchy tu czeka.
|
PIOSENKA WESOŁEJ KAPUSTY
|
Czasami słyszę przykre słowa, że ze mnie kapuściana głowa. Ale niewiele o to dbam bo kapuściany humor mam. Ref: Jestem wesoła kapusta, głowa pełna nie pusta, Głowę mam liśćmi napełnioną więc oczywiście, wiec oczywiście w niej zielono. Na pewno wcale nie zapłaczę, gdy zrobią ze mnie kapuśniaczek. Choć mnie zakwaszą, śmieję się w kwaśnym humorze żyć jest źle!
- Bogacenie słownictwa w związku z poznawanym środowiskiem przyrodniczym, formułowanie uogólnień , rozwijanie ogólnej sprawności słuchowej i słuchu fonematycznego. Poznanie drukowanej i pisanej, wielkiej i małej litery "O,o", "A,a".
- Spotkanie z edukatorem Karkonoskiego Centrum Edukacji Ekologicznej - ornitologiem nt. "ptaki naszych okolic"
- Udział dzieci w uroczystościach i imprezach zaplanowanych na październik: Święto Ziemniaka, Pasowanie na starszaka.
- Kształtowanie pojęć określających kierunek, określanie wielkości i ciężaru przedmiotów, utrwalenie figur geometrycznych, określenie kierunku, podział na zbiory i podzbiory, kształtowanie pojęcia liczby głównej w zakresie 1-6, poznanie cyfr 1-3.
- Zabawy integrujące grupę ćw. poranne i zestawy ćwiczeń gimnastycznych, zabawy przy muzyce.
|