List do Mikołaja został wysłany i teraz wszystkie Maluszki z niecierpliwością wypatrują przyjazdu świętego Mikołaja do przedszkola i spotkania z nim( w tym roku wyjątkowo odbędzie się ono 3 grudnia). Ponieważ czas oczekiwania bardzo się dłuży, a poszukiwania Świętego nie dały rezultatu, postanowiłam w porozumieniu z rodzicami przygotować dzieciom Andrzejki. W ostatni piątek miesiąca sala maluszkow zamieniła się w krainę wróżek z kramem czarodzieja Andrzeja. Zabawa była udana : tańce, wróżby ( oczywiście lanie wosku z odczytywaniem ukrytej przyszłości ) i słodki poczęstunek który przygotowali rodzice.
Mikołaj, Mikołaj jedzie samochodem bo zgubił saneczki w ta mroźną pogodę
hu, hu ha, trala la cóż to za Mikołaj hu, hu ha, trala la cóż to za Mikołaj
Mikołj , Mikołaj lat ma juz bez liku a prezenty wieźie dziecom w bagażniku
Do Świętego Mikołaja
Serdecznie Cię pozdrawiamy i mamy nadzieję że odwiedzisz nas w przedszkolu dnia 3 grudnia (czwartek ). Słyszeliśmy od naszej pani że przynosisz grzecznym dzieciom prezenty o jakie proszą , dlatego dołączamy swoje prośby:
Marcel- cukierki Julka - perukę różową i fioletową Hania P. – książeczkę Jessika- lalkę Ola- cukierki Kamilek Ś.- zabawkę Kamilek S –zabawkę Maciuś –lawetę Oliwka – koniki Hania S. –lalkę Kubuś –żółty samochód (jak słoneczko) Piotruś- autko żółte Kacper L.- wentylator Laura – sukienkę Kinga- niespodziankę
Będziemy czekać na Ciebie po śniadaniu w naszej sali.
Działania muzyczne prowadzone w przedszkolu przyczyniają się do wszechstronnego rozwoju dziecka .Zdobywając w toku aktywności coraz większej liczby doświadczeń pozwala dziecku lepiej poznać samego siebie, swoje możliwości i zdolności. Mając to na uwadze w grupie „Maluszków” zostały przeprowadzone różnorodne działania muzyczne. Dzieci uczestniczyły w spotkaniu z panem Wojtkiem – nauczycielem muzyki i tatą Kuby. Maluchy z zainteresowaniem słuchały muzyki granej na gitarze, trąbce, flecie i bębenku. Poznały budowę tych instrumentów, mogły dotknąć, a także spróbować na nich zagrać. Okazało się, że nie jest to takie proste. Prowadzący wykazał się dużym poczuciem humoru, co udzieliło się całej grupie.
Mama Martynki przyniosła do przedszkola akordeon, na którym uczyła się grać, gdy była dzieckiem. Gra na tak dużym instrumencie sprawiła dzieciom ogromną radość.
W trakcie zabaw dzieci same wykonały grzechotki wypełnione grochem, fasolą lub ryżem; rozpoznawały dźwięki akustyczne z otoczenia, wycinały nuty i naklejały na pięciolinię, śpiewały piosenki, tańczyły, malowały farbami słuchając utworów Fryderyka Chopina, a na koniec tygodnia słuchały muzyki poważnej na Koncercie muzyków z Filharmonii Dolnośląskiej.
Muzyka i formy działalności z nią związane stanowią cenny element w rozwoju dziecka, wpływając na sferę fizyczną, poznawczą, emocjonalną i społeczną dziecka. Wykorzystując dziecięcą ciekawość, zainteresowanie instrumentami muzycznymi, muzyką instrumentalną, wokalną mamy szczególnie korzystne warunki do rozwijania zdolności dzieci. Warto to wykorzystać i zachęcać dzieci do gry na instrumencie, śpiewu lub tańca.
mgr M. Janasz
|